سوالات متداول Help Desk

سيستم جامع مديريت منابع IT چيست ؟

نرم افزارمديريت منابع IT، نرم افزار جامع مديريت درخواست و تجهيزات و دارائيهاي IT است و به صورت کامل توسط کارشناسان شرکت نرم افزاري ايده نگار توليد شده است. جامع ترين نرم افزار Help Desk در ايران بوده و ما به صورت تخصصي و تنها بر روي توسعه و راه اندازي Help Desk در سازمانها و شرکتها فعاليت مي کنيم.

آيا نرم افزار تحت وب است ؟

آري نرم افزار مذکور تحت وب طراحي و با زبان PHP و بانک MY SQL طراحي شده است

نرم افزار به چه شکل فروخته مي شود ؟

نرم افزار مذکور با لايسنس نامحدود و بدون محدوديت ثبت کاربر و تجهيزات بفروش مي رسد

نصب و راه اندازي و پشتيباني نرم افزار به چه صورت است ؟

نرم افزار مذکور بصورت ريموت روي سرور سازمانها نصب و راه اندازي مي شود و در صورت نياز آموزش تلفني يا حضوري صورت مي گيرد که هزينه هاي اياب و ذهاب و اقامت بر عهده مشتري مي باشد پس از آن تا يکسال پشتيباني رايگان (غير حضوري ) و ارائه ويرايش هاي جديد درفهرست خدمات خواهد بود .

پشتيباني در سال دوم به چه صورت انجام ميشود ؟

پشتيباني نرم افزار دراين حالت به دوصورت امکان پذير است

  1. بصورت موردي که هر بار فاکتور جداگانه اي با هزينه تعريف شده شرکت انجام مي شود
  2. در سال دوم ?? درصد مبلغ خريد اوليه دريافت خواهد شد و يکسال پشتيباني و ارائه ويرايش هاي جديد را بهمراه خواهد داشت.

اين نرم افزار اطلاعات سخت افزاري را چگونه جمع آوري مي نمايد ؟

اين نرم افزار از طريق سرويس WMI کليه اطلاعات سخت افزاري سيستم هاي تحت شبکه را بدون نصب Ajent روي کلاينتها جمع آوري مي نمايد.

اگر قطعه اي از سيستم ها بعد از اسکن تعويض شود چه اتفاقي مي افتد؟

درصورتي که قطعه سخت افزاري از رايانه اي از سازمان را تعويض نموده ايد و خواهان به روزرساني اطلاعات هستيد کافي است اطلاعات سيستم را مجددا اسکن نموده و اطلاعات را به روزرساني نماييد البته لازم به ذکر است که تمامي سوابق اسکن درسيستم ثبت شده واطلاعات قبلي نيز به عنوان سوابق تجهيز قابل رويت خواهند بود .

نحوه به کارگيري بخش انبار واستفاده مسئولين IT از اين قسمت به چه صورت امکان پذيراست ؟

بايد گفت بخش انبارموجود در نرم افزار صرفا بصورت تخصصي ويژه حوزه فناوري اطلاعات مي باشد و کليه اقلام و کالاهاي نو و مستهلک اين واحد در اين بخش قابل ثبت و آمارگيري توسط اين قسمت مي باشد. ضمنا شما ميتوانيد خروج قطعات انبار را به درخواستهاي تعميرات ضميمه نموده ودرسوابق هر درخواست نگهداري نماييد .

منظور از واژه PM چيست ؟

اين واژه مخفف عبارت Preventive Maintenance و بمعني تعميرات پيشگيرانه مي باشد که در حوزه فناوري اطلاعات آن را با نام سرويسها و بازديدهاي دوره اي مي شناسيم .اين فرآيند بصورت جداگانه در نرم افزار تحت برنامه ريزي هاي مدون اجرا و پياده سازي شده است که به کمک آنها ميتوان احتمال وقوع مشکلات را تاحد زيادي کاهش داد .

واژه EM به چه معناست ؟

EM مخفف عبارت Emergency Maintenance و بمعني تعميرات اضطراري مي باشد . درحوزه فن آوري اطلاعات اين فرآيند درقالب درخواستهاي اضطراري کاربران با موضوعات مختلف مثل تعميرات سخت افزاري ، مشکلات نرم افزاري ، مشکلات شبکه و ... دربرنامه هاي کاري مسئولين IT انعکاس مي يابد .

گردش درخواست يا workflow به چه معني است ؟

درتمامي سازمانها امکان ارجاع و پيگيري درخواست طبق فرآيندي کاملا متفاوت صورت ميپذيرد به شکلي که بتوان مسئوليت ها را تعيين و ارجاعات و اقدامات صورت گرفته روي هر درخواست را تعيين نمود. اين نرم افزار دربخش درخواستها داراي قابليتهايي است که بتوان روند اجراي درخواست را طبق نياز مسئولين و مديرسيستم ، تنظيم و اجرا نمود .

بستر هاي مورد نياز براي نصب نرم افزار چيست ؟

اين نرم افزار در کليه شبکه هاي قابل اجرا مي باشد اينترنت اينترانت شبکه هاي داخلي سرور مورد نياز آن با حداقل H.d.d 500 gig و ram 4 gig و سيستم عامل win 2003 يا ???? البته شايان ذکر است نرم افزار مذکور روي تمام ويندوزها از جمله ويندوز xp قابل اجرا و استفاده مي باشد

آيا پس ازاجراي نرم افزار روي سرور نياز به نصب اپليکيشن هاي راه انداز روي کلاينت ها ميباشد ؟

خير ، پس از اتمام نصب نرم افزار روي سرور نياز به نصب هيچ اپليکيشن جانبي روي کلاينتهاي شبکه نخواهد بود ، و تنها فعال بودن سرويس هاي ويندوزي مثل Firewall و WMI روي تمامي کلاينتها کافي است .

آيا اين نرم افزار با active directory هم ارتباط دارد؟

اين نرم افزار قابليت اتصال و ارتباط با سرور اکتيودايرکتوري را دربخش خواندن اطلاعات کاربران سيستم و نيز خواندن اطلاعات سخت افزاري را دارا ميباشد.اين ويژگي تا حد زيادي موجب تسريع درثبت اطلاعات مورد نظر شما خواهد شد.

نرم افزاردر چه شبکه هايي قابل اجرا مي باشد ؟

اين نرم افزار قابليت اجرا درتمامي ساختارهاي شبکه اعم از Workgroup و Domain را داراست

چه پورتهايي بايد براي خواندن اطلاعات سخت افزاري در شبکه باز باشد؟

پورتهاي مورد نياز جهت خواندن اطلاعات سخت افزاري و ارتباط با اکتيودايرکتوري به شرح زير هستند : 443,139,445,3306,135

نرم افزار در چه مرورگرهايي قابل اجرا مي باشد.

دربخش پنل کاربري محدوديتي در نوع مرورگر وجود ندارد اما خاطر نشان ميگردد در بخش مديريتي ترجيحا از مرورگر Mozila Firefox و يا Google Chrome استفاده نماييد

قسمتهاي مهم نرم افزار چيست ؟

ارائه گزارشات متنوع

اجراي سريع و درست اين نرم افزار در کليه سازمانها مزاياي ذيل را در بر خواهد داشت :

روند ارسال درخواستهاي کاربران به چه صورت اجرا مي شود ؟

تمامي کاربران سيستم درتمامي بخش ها امکان ثبت درخواست ازطريق پنل کاربري که به همين منظورطراحي شده است را دارا مي باشند.براي اينکار پس ازورود کاربران به سيستم واعتبارسنجي ايشان ،سامانه ارسال و پيگيري درخواستها براي کاربر فعال شده و امکان ارسال درخواست و پيگيري درخواستهاي قبلي براي وي امکان پذير خواهد بود.

آيا در نرم افزار امکان ثبت درخواست غيابي وجود دارد ؟

درصورتي که کاربران شما طي مشکلات فني امکان ارسال درخواست خرابي ازسمت نرم افزار را نداشته باشند اين امکان براي کارشناسان شما فراهم شده است تا بتوانند درخواست کاربران را به صورت غيابي درسيستم ثبت نمايند .

نصب نرم افزار به چه صورت انجام ميشود ؟

باتوجه به تحت وب بودن نرم افزار نياز به نصب هيج اپليکيشن اضافي ازسوي مشتريان نيست و اين فرآيند کاملا ساده صورت ميپذيرد براي اينکار کافي است پس از دانلود نسخه مورد نظر ويزارد اجرايي را روي سرورمورد نظر مرحله به مرحله طي نموده و شاهد اجراي نرم افزاربه صورت اتوماتيک باشيد !

نحوه ي اجراي به روز رساني هاي نرم افزارباچه شرايطي صورت ميپذيرد ؟

درصورتي که مشتريان داراي شرايط مناسب دريافت نسخه هاي به روزرساني ازجمله داشتن قرارداد پشتيباني با شرکت باشند ،اين شرکت خودرا موظف به ارسال نسخه هاي جديد نرم افزار و به روزرساني سيستم با قابليت هاي جديد ميداند .

آيا درنسخه آزمايشي ميتوان قابليتهاي نسخه اصلي را مشاهده و ارزيابي نمود ؟

درنسخه آزمايشي امکان مشاهده تمامي ويژگي هاي نرم افزارفراهم گرديده است تا مشتريان بتوانند درفرصتي يکماهه و پس از بررسي و اطمينان از عملکرد نرم افزار نسبت به خريد نهايي سيستم اقدام نمايند.

روند ثبت کاربران درسيستم با چه روشهايي صورت مي پذيرد ؟

درفرآيند ثبت کاربران شما امکان ثبت يکباره کاربران ازطريق ارتباط با اکتيودايرکتوري و نيزازطريق فايل و يابصورت ورود مستقيم اطلاعات به صورت سيستمي را داراخواهيد بود .

آيا با کمک اين نرم افزار ميتوان زير مجموعه ها يا شعبات ديگر تحت نظر خود را کنترل و مديريت کرد ؟

آري ،با توجه به ساختار چارت سازماني که در نرم افزار بدون محدوديت تعبيه شده است ، ميتوانيد سطوح دسترسي مختلف را براي کارشناسان خود جهت بررسي بيشتر درعملکرد زير مجموعه ها يا شهر ها و استانهاي تحت نظرخود تعريف نماييد.

نرم افزار Help Desk ايده نگار چه نوع گزارشات مديريتي دارد ؟

نرم افزار مديريت منابع IT اين نرم افزار داراي بيش از ?? گزارش مختلف درحوزه هاي گوناگون ميباشد که به طور خلاصه ميتوان به موارد زير اشاره نمود:

اطلاعات سخت افزاري کامپيوتر ها درنرم افزار طي چه فرآيندي ثبت ميشود ؟

براي انجام اينکار کافي است تجهيز رايانه را انتخاب نموده و سپس ثبت اموال را انتخاب نماييد .پس از انجام اين کار مشاهده خواهيد کرد که بخش ثبت اطلاعات مربوط به خواندن اطلاعات سخت افزاري براي شما فعال خواهد شد .درصورتي که کاربرادمين هستيد ميتوانيد ازميانبرپايين صفحه باعنوان "شروع اسکن " نيز استفاده نماييد

پست الکترونیک

info@mymadad.ir

پست الکترونیک

info@mymadad.ir


تلفن

2765 774 253 98 +
0800 065 919 98 +

تلفن

2765 774 253 98 +
0800 065 919 98 +

آدرس

قم- خ انقلاب - کوچه 41 - مرکز رشد
دانشگاه قم - واحد 109

آدرس

قم- خ انقلاب - کوچه 41 - مرکز رشد
دانشگاه قم - واحد 109