ITIL مجموعهای از تجارب مدیران موفق فناوری اطلاعات در شرکتها و سازمان مختلف در سراسر دنیاست که برای مدیریّت زیرساخت IT و به منظور دریافت بهترین ارزش از آنها با درک اینکه چه نقشها، سیاستها، راهبردها، فرایندها و کارکرد ی برای این مدیریّت باید در نظر گرفته شود، طراحی شده است.
در واقع ITIL یک چارچوب است که از Best practiceها بدست آمده و تحت مدیریت OGC (اتاق بازرگانی دولت انگلستان) گردآوری گردیده است.
شاید اصلیترین نیازی که مدیران فناوری اطلاعات را به سمت آشنایی با ITIL و استفاده از مفاهیم و روش آن در مدیریت فناوری اطلاعات ترغیب نموده است “ایجاد آمادگی برای بهترین مواجهه با تغییرات درونی و بیرونی کسب و کار در فضای مجازی” است.
بنا بر گفته متخصصین و درک نگارنده مخاطب یادگیری و درک ITIL را میتوان مدیران فنّاوری اطلاعات، مدیر سرویس IT، مدیر تولید سیستمها، بهرهبرداران خدمات فنّاوری اطلاعات و هر کسی که به نحوی با اجرای یک سرویس IT درگیر است، دانست. در واقع هر زمانی که یک سرویس به مشتری تحویل میشود )تقریبا همیشه!) مدیران و متخصصین این حوزه میتوانند راهکاری مناسب برای کاهش هزینه، ایجاد طرح مناسب برای برقراری روابط با مشتری و کاربران، مدیریت موثر و کارآمد زیرساخت فناوری و مواردی از این دست را در آموزه ITIL بیابند.
ITIL این آموزهها را از طریق طراحی یک مکانیزم موثر و کارآمد در مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و یکپارچهسازی این مکانیزمها با ابزار نرمافزاری ارائه مینماید.
info@mymadad.ir
info@mymadad.ir
2765 774 253 98 +
0800 065 919 98 +
2765 774 253 98 +
0800 065 919 98 +
قم- خ انقلاب - کوچه 41 - مرکز رشد
دانشگاه قم - واحد 109
قم- خ انقلاب - کوچه 41 - مرکز رشد
دانشگاه قم - واحد 109